Zakończyliśmy szkolenia dla Koordynatorów Wsparcia

W ramach „Programu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli” zostali powołani, a następnie przeszkoleni Koordynatorzy Wsparcia. Do ich zadań należy dbanie o przepływ informacji do szkół i rodziców oraz monitorowanie właściwego przebiegu diagnoz i szkoleń w regionach.

Koordynatorzy Wsparcia to pedagodzy oraz psycholodzy zatrudnieni w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz szkołach. Są odpowiedzialni za koordynowanie „Programu Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego dla uczniów, rodziców i nauczycieli” w poszczególnych Kuratoriach Oświaty. Ich działalność obejmuje 16 województw.

Do zadań Koordynatorów Wsparcia należy m.in. stały kontakt z szkołami, Młodzieżowymi Ośrodkami Wychowawczymi, Młodzieżowymi Ośrodkami Socjoterapii oraz troska o prawidłową realizację procesu badawczego wśród nauczycieli, rodziców i uczniów. Dzięki ich wsparciu informacja o Programie wraz z wytycznymi w prosty i efektywny sposób dotrze do szkół oraz do rodzin na terenie całej Polski.

Kierownik Programu, dr hab. Anna Fidelus, prof. ucz., wraz z zespołem merytorycznym przeprowadziła dla Koordynatorów Wsparcia szkolenia z zakresu funkcjonowania Programu, poradnictwa oraz wzmacniania wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w lokalnych środowiskach. Podczas szkoleń obecni byli również przedstawiciele Fundacji Polskiej Akademii Nauk, którzy wprowadzili Koordynatorów Wsparcia w proces realizacji prowadzonych przez nich badań naukowych.

Koordynatorzy Wsparcia mogą także w ramach Programu korzystać z indywidualnych konsultacji udzielanych przez specjalistów z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.