Podstawowe techniki poznawczo – behawioralne w pracy z trudnym uczniem (dla nauczycieli szkół podstawowych klas 1-3)

Opis szkolenia:

  1. Przedstawienie podstawowych założeń terapii behawioralnej.
  2. Analiza zachowania – teoria i praktyka.
  3. Przybliżenie technik behawioralnych.
  4. Dziecięce wybuch złości – algorytm postępowania w czasie wybuchu agresji.
  5. Praktyka, przykłady interwencji.
  6. Samoświadomość – refleksja.

 

Cel szkolenia:  przedstawienie uczestnikom  wiedzy teoretycznej związanej z oceną i pracą nad zrachowaniami niepożądanymi u osób z zaburzeniami rozwoju. Ponad to, słuchacze będą mieli możliwość odniesienia wiadomości teoretycznych do praktyki poprzez analizowanie nagrań wideo i poprzez uczestnictwo w ćwiczeniach przygotowanych przez prowadzących. Omawiane tematy dotyczyć będą: zasad oceny behawioralnej, analizy funkcjonalnej, interwencji dotyczących zachowań niepożądanych i aspektów etycznych związanych z pracą nad zrachowaniami trudnymi.

 

Nauczyciele po szkoleniu

  • Usystematyzują wiedzę na temat zachowań trudnego ucznia.
  • Poznają konkretne sposoby radzenia sobie z trudnymi zrachowaniami uczniów.
  • Potrafią planować diagnozę pedagogiczna wg modelu ABC
  • Poznają narzędzia i technik behawioralne do pracy z uczniem przejawiającym trudne zachowania.

Po szkoleniu uzyskają odpowiedzi:

  • jak wskazywać przyczyny trudności szkolnych
  • jak dobierać zadania do możliwości ucznia
  • jak motywować ucznia do pokonywania trudności
  • jak wspierać dzieci we wzmacnianiu poczucia własnej wartości

Szkolenie poprowadzi Kinga Pałka – psycholog, pedagog, socjolog, absolwentka studiów podyplomowych diagnoza i rehabilitacja dzieci ze spektrum autyzmu oraz z organizacji i zarządzania oświatą, kurs z Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci  i Młodzieży w Centrum CBT w Warszawie,  aktualnie w trakcie szkolenia certyfikującego w nurcie poznawczo – behawioralnym, ukończone szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, diagnoza neuropsychologiczna dziecka, szkolenie mediator w Okręgowej Izbie Radców Prawnych   w Krakowie. Współpraca z jednostkami szkolącymi  kadrę pedagogiczną z psychoedukacji oraz kształcenia specjalnego. Obecnie Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, psycholog w szkole ponadpodstawowej, psycholog orzecznik w Powiatowym Związku Orzekania o Niepełnosprawności, doświadczenie zdobywałam również w szkole z oddziałami integracyjnymi, oraz prowadząc psychoterapię indywidualną dla dzieci i młodzieży.

Osoba prowadząca szkolenie
Kinga Pałka

psycholog, pedagog, socjolog

Czas trwania 2 godzin
Ilość dostępnych miejsc
Harmonogram