Opis szkolenia:
- Przedstawienie podstawowych założeń terapii behawioralnej.
- Analiza zachowania – teoria i praktyka.
- Przybliżenie technik behawioralnych.
- Dziecięce wybuch złości – algorytm postępowania w czasie wybuchu agresji.
- Praktyka, przykłady interwencji.
- Samoświadomość – refleksja.
Cel szkolenia: przedstawienie uczestnikom wiedzy teoretycznej związanej z oceną i pracą nad zrachowaniami niepożądanymi u osób z zaburzeniami rozwoju. Ponad to, słuchacze będą mieli możliwość odniesienia wiadomości teoretycznych do praktyki poprzez analizowanie nagrań wideo i poprzez uczestnictwo w ćwiczeniach przygotowanych przez prowadzących. Omawiane tematy dotyczyć będą: zasad oceny behawioralnej, analizy funkcjonalnej, interwencji dotyczących zachowań niepożądanych i aspektów etycznych związanych z pracą nad zrachowaniami trudnymi.
Nauczyciele po szkoleniu
- Usystematyzują wiedzę na temat zachowań trudnego ucznia.
- Poznają konkretne sposoby radzenia sobie z trudnymi zrachowaniami uczniów.
- Potrafią planować diagnozę pedagogiczna wg modelu ABC
- Poznają narzędzia i technik behawioralne do pracy z uczniem przejawiającym trudne zachowania.
Po szkoleniu uzyskają odpowiedzi:
- jak wskazywać przyczyny trudności szkolnych
- jak dobierać zadania do możliwości ucznia
- jak motywować ucznia do pokonywania trudności
- jak wspierać dzieci we wzmacnianiu poczucia własnej wartości
Szkolenie poprowadzi Kinga Pałka – psycholog, pedagog, socjolog, absolwentka studiów podyplomowych diagnoza i rehabilitacja dzieci ze spektrum autyzmu oraz z organizacji i zarządzania oświatą, kurs z Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Centrum CBT w Warszawie, aktualnie w trakcie szkolenia certyfikującego w nurcie poznawczo – behawioralnym, ukończone szkolenie z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, diagnoza neuropsychologiczna dziecka, szkolenie mediator w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Krakowie. Współpraca z jednostkami szkolącymi kadrę pedagogiczną z psychoedukacji oraz kształcenia specjalnego. Obecnie Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, psycholog w szkole ponadpodstawowej, psycholog orzecznik w Powiatowym Związku Orzekania o Niepełnosprawności, doświadczenie zdobywałam również w szkole z oddziałami integracyjnymi, oraz prowadząc psychoterapię indywidualną dla dzieci i młodzieży.