Opis szkolenia:
Każdy rodzic chciałby, aby jego dziecko odniosło sukces w życiu. Sukcesy w nauce to pierwsze ważne sukcesy w życiu każdego człowieka. Dzieci, szczególnie małe posiadają naturalną potrzebę zdobywania wiedzy oraz nowych umiejętności. W okresie przedszkolnym maluchy mają ogromną radość z nauki. W wieku szkolnym w wielu przypadkach zapał ten jest coraz mniejszy. Uczniowie zaczynają zwlekać z odrabianiem lekcji, odkładają na później naukę bądź z niezadowoleniem zasiadają do zeszytów i książek. Rodzice często zastanawiają się, co zrobić, by zachęcić dziecko do uczenia się. Uciekają się w ten sposób do najróżniejszych metod. Metody te jednak często okazują się na dłuższą metę nieskuteczne. Co więc zrobić, aby nauka przestała być dla dziecka uciążliwym obowiązkiem i stała się dla niego przyjemniejsza?
Co Ty, jako rodzic, możesz zrobić, aby Twoje dziecko miało motywację do nauki?
Program szkolenia:
Podczas spotkania spróbujemy odpowiedzieć na pytanie:
- Jak motywować dzieci oraz znaleźć złoty środek,
- Co to jest właściwa motywacja do działania i jak ważna jest w naszym życiu.
- Co robić, aby dziecko chciało się uczyć, a jego nauka była skuteczna.
- Jakie mechanizmy zastosować w swojej pracy wychowawczej oraz w podejściu do dziecka, by wzmacniać go i rozbudzać w nim ciekawość nie tylko do nauki, ale także do świata i życia.
Szkolenie poprowadzi Iwona Deptuła – magister nauk o rodzinie o specjalizacji pedagogika rodziny (studia ukończone na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego), absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego (kierunek poradnictwo i pomoc psychologiczna), absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (kierunek: edukacja wczesnoszkolna i reedukacja), nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami oraz rodzicami. Ukończyła wiele dodatkowych szkoleń i kursów z dziedziny pedagogiki i psychologii. Nieustannie pogłębia swoją drogę rozwoju oraz poszerza swój warsztat pracy o nowe, innowacyjne metody działania.
Będąc stale aktywna zawodowo, jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, najbardziej zależy jej dobru dzieci, ich harmonijnym i indywidualnym rozwoju. Ważny jest dla niej ich dobrostan oraz w pełni integralny wzrost, który może wspierać nie tylko swoją wiedzą, ale także osobowością i doświadczeniem. Bardzo ceni sobie współpracę z rodzicami uczniów, ponieważ tylko z ich pomocą osiągnięcie pełnego i harmonijnego rozwoju dziecka jest możliwe. Fascynują ją wszelkie oddziaływania wychowawcze na ucznia w formie pomocy indywidualnej, aby rozwój ten wspierać adekwatnie i proporcjonalnie do potrzeb wychowanka oraz świadomość możliwości wsparcia i pomocy całej rodzinie.